Wednesday, June 16, 2010

kenapa perlu kejam????!!!!!!

salam...lame dah tak conteng blog..tak berapa nak ada story...tapi tiba2 hari ni rasa kene tulis jugak...
ni de kene mengene ngan kasih sayang, perikemanusiaan dan hati perut kepada makhluk Allah bernama haiwan...saya sangat suka kan haiwan terutamanya kucing...saya sedih bila tgk kucing yg kene langgar tengah jalan, saya sedih bila kucing saya mati, saya bersalah sebab x main/garu n manjakan kicky kami yang agak penakut....tapi saya sgt sedih, marah dan geram pada manusia yang kalah perangainya dari haiwan...
sanggup pukul, sepak, tendang, lempar dan lebih sedih saya hari ni sebab terbaca kisah seekor kucing namanya Hero....maybe ramai dah tau...tapi saya 1st time tengok hero hari ni...sampai saat saya tgh tulis blog ni pun saya masih menangis....
 ni la hero tu....comel kan?...nape saya sedih sangat? mcm biasa je kucing ni?

tu la...saya sedih sbb hero tu x mcm kucing lain...dia sgt2 istimewa...


betul...gambar tu x tipu...dia x de 2 kaki hadapan...Subhanallah....hero tetap bertahan dengan dua kaki sahaja...hero ni di selamatkan oleh seorang insan mulia ...nak tau cerita lanjut leh baca kat sini

Ya Allah, alhamdulillah....insan mulia tu sanggup ambil hero dan jaga hero...semoga ramai la manusia yang berhati manusia atas muka bumi Mu yang semakin tua ni....amin...







jadilah manusia yang baik...haiwan ni x di hisab pun kat akhirat nanti kalau korang rasa dia jahat, curi makanan dan sebagainya...kita sebagai manusia yang perlu fikir penyelesaian yang betul bukan dengan melepaskan marah dan dendam dengan buat perkara yang kejam...

*gambar2 n video adalah empunya tuan Hero*
*yang lagu mariah carey tu lagi sedih....*
wallahualam..

7 comments:

FyZa said...

ish..kat m'sia ke jd 2 diana? teruk btul la..x dak perikemanusiaanke smpai nk poting kaki kucing yg xberdosa 2? kejam sngguh..
sedey sgt..

sWeEt 'N LoVeLy said...

ade fyza...kesian kan...kite br add video klip 'ayah' hero buat untuk die...lagi sedih...huhuhu

Shamiza said...

Ya Allah Ya Tuhan ku.. sedang saya menziarahi rakan-rakan blogger, hati saya terpanggil untuk terus membaca entry ini...
Macam tak percaya ada manusia berotak "binantang" yang sanggup buat macam tu kan.... saya sayangkan kucing.. kucing saya pun mati kena langgar.. padahal time tu moto tu boleh elak tp ntah setan ape bermaharajalela terus dia langgar kucing saya.. berlinang air mata bila tgk video klip ni.. tabah sungguh "hero".. tak tahu apa akan jadi kalo dia ditempat saya... kepada "binatang" yang potong tangan dia tu, tunggulah azab diakhirat kelak..

aibaks said...

semoga kita yang mempunyai kesedaran ini dapat membantu apa yang berkemampuan.. ingatlah.. bahawasanya.. mereka itu cuma binatang.. Dia berikan mereka otak tapi tiada akal.. tetapi Dia berikan kita akal.. tapi tak reti guna.. wallahualam..

sWeEt 'N LoVeLy said...

penah jugak terfikir...kalau la aku kaya...nak selamatkan semua kucing2 yang berkeliaran nih....

Anonymous said...

ya Allah, meremang bulu roma baca kisah kucing teraniaya ni..
sob..sob..sob...

Papa Hero said...

SETAHU SAYA KALAU KUCING YANG BULUNYA GUGUR TU ADA MASALAH DARI SEGI DIET PEMAKANAN. JGN BG DIA MAKAN BENDA2 BERMINYAK MACAM IKAN ATAU AYAM GORENG. ATAUPUN IKAN REBUS SBB SAYA ADA TERBACA INFO IKAN REBUS BOLEH MENYEBABKAN KECACINGAN.