Friday, August 5, 2011

bila menjadi isteri & ibu

amaran: entry bosan+xde gambar....huhu...

bila dah berubah n dapat 2 'pangkat' ni...banyak yg berubah pada diri sendiri...bila jadi wife...nak wat semua yang terbaik untuk suami...nak jadikan umah paling cantik n kemas tuk hubby (walaupun xde la kemas mane...kih...kih...kih...)tapi usaha tu dah 100% markah dah tau...tapi time pregnan manje kau x ingat!!hehe...

bile dah jadi ibu...lagi la...aku ni pesen cepat penat, pucat (bak kate angah...haa...pucat dah tu..)...wisau gak dulu...leh ke aku jaga anak aku ngan baik ni...eh b4 that leh ke aku lalui proses bersalin ni...takut bukan main...tp bila dah masenye...lalu jugak kan...tulah org kate perempuan ni w.pun nampak lemah tp die sebenarnye lebih kuat dari lelaki...
mase pantang lagila...dah la berazam nak bf Luqman kalu leh at least eksklusif 6 bulan...mcm2 dugaan...awal2 lagi start nye hari ke-4 mase balik umah...meraung2 Luqman mcm xcukup susu...tp de je kalu picit....sedih sgt mase tu...mcm nak give up dah...awal kan?ahahaha...tp semua kuasa Dia...Luqman dah 3bulan...aku masih lg bf dia tanpa susu formula...

pe pasal aku mengarut sampai 3 perenggan ni?ntah la...rase sentimental plak...xsangke aku dah de baby...tak sangke aku leh berjaga malam...tido xcukup (mcm xtido kot) tp still mampu bgn tuk susukan Luqman,masak,g keje....w.pun maybe org kate Luqman mcm banyak ragam tapi aku mesti enjoy that precious moment tu sbb bila dia makin besar...mase tu baru kite terkenang2 waktu dia kecik (nasihat mama Tim)....and for me...tu bukan meragam...baby...xtau pape pun...yang dia tau lapar nanesh...xslesa nanesh...tp bila die happy dia borak tau..ehe...tapi mmg betul pun...nak bf ni mencabar tul kat negara kite nih...pelik tul Malaysia nih..ehehehe...so sesape yg nak Bf tu mmg kene siapkan mental n fizikal tu...kene kuat kalu tak kejap je mengalah...nak kuat tu...fikir je...susu aku yang terbaik tu anak aku...so pertahankan!!chiayok!!!!

sebenarnye banyak je gambar dia tapi kat memory card ntah mane peginye...sedih je tau...

p/s: b4 this konon nak post pe menu makan time bukak pose...hmmm...hampeh je...terlupe nak snap gambo nye...hampeh tul!!