Thursday, March 10, 2011

Ya Allah Bantulah Kami....

google image
Ujian yang Allah swt bagi kat manusia ni macam2...ujian senang...ujian ssh...dalam ujian sng n ssh tu pun macam2 kategori lagi...contoh untuk senang...senang tangkap kalu belajar..senang dapat A..senang beranak...senang dari segi kewangan...senang dapat jodoh...senang handle family...susah plak...susah dapat keje...susah dapat bos macam tuuuutttt.....ssh asyik kene buli n macam2 lagi...

selalunya...kalau kite senang dalam bab tertentu kite akan diberi ujian susah pula untuk bab2 tertentu...sbb ni dunia, bukan syurga atau neraka...syurga dah pasti nikmat sahja tanpa rasa benda2 -ve...and neraka...kompom rasa sengsara sahaja tanpa sedikit pun rasa nikmatnya...

so...selagi kite kat dunia ni kita kena sentiasa beringat untuk tuju ke arah yang mana kan...of coz...kita org Islam...mesti la kite nak dapat syurga bukan neraka...sbb syurga tu nikmat yang Allah swt bg sangat xterhingga ssh la jugak nak mendapatkannya...

tapi ssh2 pun Allah swt da bg kite nabi Muhammad saw n al-quran sbg guide line...kite la yang kene ikut segala rukun islam, rukun iman, halal, haram, bersyukur, ikhlas, jujur dan segala perkara yang baik...nape membebel di pagi hari pasal mende ni?sbb aku rasa konfius....pe yang aku buat selama ni menjadikan aku org xbersyukur ke?risau...risau pe la judgment Allah swt pada aku ni...aku ni xsedar nikmat yang Dia beri ke?aku sombong ke?aku perlukan petunjuk Dia sentiasa...sbb aku akan lost...tekapai2...xtau nak melangkah setapak pun ke arah mana...

aku perlu berdoa, aku perlu lebih dekat dengan Dia...bukan sebaliknya...mcm mn nak dapat jawapan kalu aku lari dari masalah...masalah xakan hilang camtu je...

aku bukan nak harta kekayaan berjuta2 ringgit...rumah banglo besar2, kereta berderet2....aku nak hidup yang tenang n tenteram...kalau dapat harta kekayaan tu satu bonus...tapi aku lebih prefer hidup sederhana, xla jutawan x jugak sesak sampai menyusahkan orang....tenang bersama keluarga aku....sekali sekala leh pegi bercuti n pape masalah pun leh bawak bincang secara baik n sama2 selesaikan masalah...

masalah aku ni maybe xsebesar masalah orang lain...ntah...mungkin ngan aku tulis camni leh ingatkan aku pe yang aku ada n org lain xada...tambahkan syukur aku pada Allah swt...lumrah manusia untuk sentiasa komplen tp aku xnak terus jadi mcmtu...Ya Allah, Kau lindungilah aku dan keluarga ku dengan perlindunganMu dari hasutan syaitan yang direjam, berkatilah kami dengan rezekiMu yang halal lagi berkat, kembangkanlah kasih sayang antara kami sekeluarga,berilah kami petunjuk atas apa yang kami tidak ketahui...sesungguhnya hanya Engkau yang Maha Tahu, Maha Pengasih lagi Maha Menyayangi...selamatkanlah umat Islam di zaman ini, semoga tidak hanyut dengan kemaksiatan dan kemungkaran...bantulah umat Islam di Palestine...sesungguhnya hanya doa yang mampu aku lakukan dan aku tiada apa2 tanpa nikmat yang Engkau berikan...amin...

notatangan :  tiada notatangan

No comments: