Monday, January 27, 2014

Mek Siti - Chocolate Moist Cake (PreMix)

Assalamualaikum,

Tahun 2014 ni mencuba skill nak berniaga...Alhamdulillah sangat tertarik dengan satu produk bumiputera Tepung Chocolate Cake (PreMix) di bawah jenama Mek Siti....Wah hebatnya! Selalunya baking supplies ni banyak dari peniaga bukan melayu.Mungkin ada yang lain lagi tapi yang ni yang Allah takdirkan untuk saya cuba dan sangat berpuas hati...

Puan Syahmun (ex-classmate) yang mula kenalkan pada saya dan yang lebih hebat lagi pengasasnya adalah ex-schoolmate saya yang dah jadi jutawan sekarang. Alhamdulillah, rezeki dari Allah swt.

Apa istimewa Tepung Chocolate Cake ni?

Under Mek Siti's Umbrella ada banyak lagi tepung premix yang lain (sangat banyak), tapi disebabkan saya suka Chocolate cake, so saya try yang ni dulu.   Saya suka macam2 variety chocolate cake so saya cuba2 utk manipulate premix ni....dan alhamdulillah jadi dan sedap...kiranya tepung ni sangatla 'foolproof' untuk amatur2 macam saya.

Variasi yang pernah saya cuba Double choc (tambah 1/4 cup choc chunk/choco chip) dan Peanut butter Chocolate (tambah 1/2 cup peanut butter). Peanut butter chocolate cake mmg paling hit! Rasa dia macam makan kek nuttella... :)

So nak cuba utk buat banana chocolate cake pulak...yang ni belum buat lagi. nanti lain post kita share resepi ya.

Harga tepung ni sangat berpatutan dan kalau x silap antara yang termurah tapi sangat sedap!

P/s: Kalau nak cuba tepung ni atau nak tempah kek yang siap boleh WhatsApp/SMS: 0126079717 @ PM di facebook/sweetlikechocolate.

Mek Siti

Double Chocolate Cake

Peanut Butter Chocolate Cake


Double Chocolate Cake With Creamcheese Topping
 
 
Alhamdulillah, ni antara kek-kek yang telah ditempah :)
 
 
 




No comments: